Mi is az UNICEF?
Az UNICEF a United Nations International Children's Emergency Fund (az Egyesült Nemzetek Nemzetközi Gyermek Gyorssegélyalapja) angol nyelvű rövidítése. Az alapot az ENSZ Közgyűlése 1946-ban hozta létre, hogy segítsen a II. világháborúutáni Európában fagyoskodó, éhező és beteg gyerekeken, akiknek a háború borzalmait, a bombázásokat, a frontok többszöri áthaladását kellett túlélniük. Ma az ENSZ szakosított szervezete. Az UNICEF tevékenységét 1965-ben Nobel-békedíjjal ismerték el.
Célkitűzése: Az UNICEF célkitűzése a gyermekek és az ifjúság helyzetének javítása az egészségügy, a táplálkozás, a szociális gondoskodás, az oktatás és a szakképzés területén. Elősegíti a helyi közösségek fejlesztését, erősítését, hangsúlyt fektet a lányok oktatására. Programjai a legszegényebb országok legrászorultabb gyermekeit segítik. Csak az érintett kormányok beleegyezésével nyújt segítséget. Részt vesz – más ENSZ szervezetekkel, például FAO-val, UNDP-vel együtt – a fejlődő országok nemzeti fejlesztési programjaiban. A Gyermekalap államok és magánszemélyek adományait gyűjti. Az UNICEF a gyermekek jogainak szószólója, fontos szerepet játszik a Gyermek Jogairól 1989-ben elfogadott ENSZ egyezmény végrehajtásának ellenőrzésében. Ilyen minőségében jár el Magyarországon is. 2012-ben például a Gyermek, de joggal kampánnyal kezdte el a gyerekek jogait népszerűsíteni a szülők és gyerekek körében.
Selena munkája az UNICEF-fel
2008 októberében Selena Gomezt az UNICEF "Trick or Treat" kampánya szóvivőjének nevezték ki, amely arra bíztatta a gyerekeket, hogy adományozzanak halloween-kor pénzt a világ gyermekeinek megsegítésére. Azt mondta, hogy "rendkívül izgatott" volt, "miközben arra bátorított más gyerekeket, hogy tegyék másmilyenné a világot". 2009. augusztusában a 17 éves Selena lett az UNICEF valaha volt legfiatalabb nagykövete, megelőzve Hayley Westernra énekesnőt, akit 18 évesen választottak meg.
Az első hivatalos útjára 2009. szeptember 4-én került sor, amikor Selena Ghánába utazott egy hétre, hogy tanúja legyen a sebezhető gyerekek nehéz körülményeinek, a létfontosságú szükségletek hiányának, mint a tiszta víz, táplálék, oktatás és egészségügy. Selena az Associated Pressnek elmondta egy interjúban, hogy használni szeretné a hírnevét arra, hogy felhívja a figyelmet Ghánára: Ezért érzem megtisztelőnek, hogy hallgatnak rám a gyerekek és figyelembe veszik [...] vannak emberek az utamon, akik megkérdezik merre van Ghána és megkeresik az interneten [...] csak mert én odamentem, most már tudják merre van Ghána. Eléggé hihetetlen."
Selena Gomez azt mondta a nagyköveti szerepéről: Minden nap 25 000 gyerek hal meg megelőzhető okok miatt. Az UNICEF mellett állok abban a hitben, hogy ezt a számot 25 000-ről nullára tudjuk csökkenteni. Tudom, hogy el tudjuk érni ezt, mert minden pillanatban az UNICEF életmentő segítségnyújtása szükséges hogy a nulla valósággá váljon.
Selenát jelölték ki az UNICEF 2009-es "Trick or Treat" kampánya szóvivőjének egymás után másodszor. Selena, aki több mint 700 000 dollárt adott jótékony célokra 2008-ban, kifejezte reményét, hogy képes lesz 2009-ben 1 000 000 dollárt adni. Részt vett egy hírességek aukcióján és "Trick or Treat" UNICEF Kampány támogatójaként házigazdája volt a egy élő szerepléses internetes Facebook sorozatnak.
2010-ben visszatért, mint az UNICEF szóvivője a "Trick or Treat" kampány 60. évfordulójára. A 60. évforduló megünnepléseként Selena Gomez & the Scene jótékonysági koncertet adott a kampány megszervezésének megsegítésére.
2011 Februárjában Selena Chilébe utazott, hogy tanúja legyen az UNICEF által támogatott "Programa Puente" programnak és találkozzon az abban részt vevő családokkal. Ez a program segít a családoknak megérteni, és képességeket fejleszteni a kora gyermekkori oktatáshoz, fejlesztés és egyéb ügyek, amik a növekvő gyerekekkel kapcsolatosak. A helyszíni tapasztalatai alapján Selena azt mondta, hogy az "UNICEF segít a chilei családoknak kijutni a szegénységből, megelőzni a családon belüli erőszakot és elősegíteni az oktatást. Első kézből megtapasztalni ezen családok küzdelmeit, és reményeit, kitartását, nagyon inspiráló volt."
2011. márciusában Selena részt vett a UNICEF csapvíz projektjében. Híresség csapvíz csomag, limitált kiadású, hagyományteremtő palackozott csapvíz mindegyik támogató híresség otthonából, megteremteni az alapját és növelni a tiszta víz és higiéniai programok profilját. Szintén szerepelt egy, a kampányt támogató videóban.
Ghánában
Nepálban
|